Monday, February 27, 2012

Kompetisi Web Kompas MuDA & Pertamina

Kompetisi Web Kompas MuDA & Pertamina


Inovasi juga penting untuk memberi inspirasi kepada orang lain yang menarik pelaburan tenaga di Bumi. Banyak pembaharuan yang boleh, seperti:

Artikel itu perlu memberi inspirasi kepada orang lain untuk melabur dalam negara.Juga, jika anda berminat dalam pertandingan menulis untuk orang muda pergi ke kompas. Untuk maklumat lanjut, sila melawat remaja kompas http://www.mudaers.com/.
Buat tema lagu / video inspirasi pelaburan dalam tenaga Bumi. Saya adalah seorang budak lelaki, saya yakin kawan-kawan saya untuk menunjukkan kreativiti beberapa.Jadi, jika anda boleh mengesan mereka, upload ke video Youtube boleh menjadi teman kemudian menjadi terkenal.
Mengambil kesempatan daripada rangkaian sosial seperti Facebook, Twitter, Google Plus atau mempunyai blog untuk mempromosikan "Harapan Hijau" dan pelaburan tenaga dalam tanah.
Jika anda benar-benar mahu kawan saya, kawan-kawan saya boleh membaca atau melihat, mencerminkan kos tenaga di Bumi, seperti http://www.sobatbumi.com/.
Saya pasti rakan-rakan saya boleh inovasi dalam kerja mereka. Jadi mula.

Kesimpulan
Ia adalah menarik untuk mempertimbangkan "tenaga melabur di Bumi." Saya tidak berakhir apabila ia kelihatan bahawa hanya sebuah rencana. Menjimatkan masa, cuba untuk menyampaikan kesimpulan.

Semua orang mahu hidup sihat dan baik di bumi, kerana ia adalah tanggungjawab kita sebagai warga global dan belia untuk melaksanakan pelbagai tindakan untuk menjadikan dunia ini tempat yang lebih baik.

Ia mudah, kita boleh mula kecil, seperti:

Jangan merokok. Berapa banyak tenaga yang boleh disimpan, jika kita tidak merokok.Dalam mana-mana kes, merokok tidak baik dan boleh merosakkan badan.
Menanam pokok di sekeliling kita.
Sisa tapak pelupusan.
Penggunaan elektrik apabila diperlukan. , Dan yang mengumpulkan wang, kami akan menyediakan elektrik PLN memuaskan. Juga cuba untuk berfikir kawan saya, berapa banyak tenaga yang disimpan jika kita penggunaan elektrik yang tidak cekap.
Menjemput kawan-kawan anda "hijau" dan mewujudkan tabiat yang baik.
Mulai sekarang, rakyat telah memberi terima kasih kepada Tuhan. Cuba kawan saya melihat Maghrib cantik, hati manusia, yang bergetar pernah melihat dunia yang indah.Sudah tentu, kita mahu melihat tanah kekal stabil.

Ia adalah terima kasih kerana membaca artikel ini. Saya berharap kita boleh memberi inspirasi. Melabur tenaga datang ke bumi.